Highland Homes

star-rating (942 reviews in all areas)

What Homeowners Have to Say About Highland Homes

Highland Homes has reputation for building quality new construction homes. Their satisfied homeowners give them an average rating of 4.5 stars for their beautiful floor plans and affordable upgrades, their skilled craftsmanship, and commitment to customer service on each house they build. You can read all of Highland Homes’s 942 homeowner reviews to learn why they are the right team to build your new home.

4.5 out of 5 stars
in all areas

star-rating

942 Reviews - 140 Communities

5 ★(672)

4 ★(121)

3 ★(78)

2 ★(37)

1 ★(34)

Quality 4.3

Trustworthiness 4.5

Value 4.4

Responsiveness 4.4

star-rating Highland Homes - Sheetrock in living room was poorly installed.

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 3

  • Lasandra P.
  • Cypress, TX
  • August 26, 2020

Sheetrock in living room was poorly installed. I had to move my furniture four times while they tried to fix a botched drywall job on high slanted ceiling. That I was promised would be re-done. They kept patching it. Now the head guy is saying ‘it’s not in the warranty.” They rush through everything. Was walking on the carpet and had a tack stick me in my barefoot...I gave them a 3star on responsiveness because they got back to me a 2days-week later. Trustworthy: The sales team were great...the builders that’s another story. I don’t trust them. I think I got a good deal on price and extras...I just wished they had done the house right the first time. I can still see waves in my ceiling. Drawers on cabinets are too small and narrow for anything (Kent Moore design). Overall, I like the house. But, I hate my ceiling. ... More

Highland Homes responded:
Hi Lasandra,

I appreciate you taking the time to leave us a detailed review as it allows us to understand opportunities for improvement! I’m sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of products used in our homes. I’m glad to hear that you thought highly of our sales team and that you do like your home. After speaking with our team, I understand that they have worked with you to resolve this issue. Please let our team know if there is any additional way that we can be of service and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Highland Homes - very hard and slow to get thing repairedthey are always trying

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 4

Responsiveness star-rating 2

  • Louis S.
  • Arlington, TX
  • August 25, 2020

very hard and slow to get thing repaired they are always trying to get out of fixing thing

Highland Homes responded:
Hi Louis, Thank you for your review! I'm sorry that this has been your experience and in speaking with our team, I am pleased to hear that we are in the process of working through these concerns with you. I understand your frustration and I appreciate your patience with us as we worked to resolve these issues in a manner that was safe for everyone. Our goal is to provide quick attention to your needs and during this COVID-19 pandemic, these Warranty request may take longer as we follow health and safety guidelines for you, our employees and independent contractors. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

star-rating Lack of communication

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 2

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 3

  • Anonymous
  • Houston, TX
  • August 25, 2020

I probably would've have had a better experience with a another builder. They just want your houses done quick no matter what the condition. No communication after 1 month there was a big 10×10 hole in the middle of my yard and no one said anything about until i had to complain of course and 3 weeks later and the hole is STILL there. ... More

Highland Homes responded:
Hi There,

I’m so sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on our ability to respond quickly to our homeowner’s needs! I’m pleased to hear from our team that we were able to repair the hole from the utility company shortly after you notified us. Please let our team know if there is any additional way that we can be of service and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating We had high hopes, but fell flat at the end.

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 2

  • Mark T.
  • Denison, TX
  • September 03, 2019

We love our home, but nobody should finish a building project and wish things were different or with plans to fix things on your own at a later date. Unfortunately that was our experience. Our process began with a new hire running our design meeting. We were given no direction, no choices, and he had very few answers to questions we asked regarding upgrades. Having now gone through the process, there should have been a book or list to direct the choices we were being asked to make. Through the beginning of building our construction manager was great about updating us weekly as to what would be happening, but 5 weeks in her updates disappeared and would only answer emails on her timetable. She was completely unavailable outside of very limited set hours, which required us to take time off of work to come meet with her onsite. Late in the process we learned that our brick we chose was not updated in the showroom. The color we thought we had picked had been changed by the manufacturer and never updated the sample in the office. Highland did try to help by allowing us to change the trim colors to brighten the house, but it doesn’t change the fact our brick is not what what we intended it to be. Finally, our final walkthrough was so disappointing. The number of touch ups needed, damaged items, and unfinished projects were astounding. Our project manager assured us it would be done within 5 days of closing, but 6 weeks later we were finally finishing up the final walkthrough punch list. I know no house will ever be perfect, there will always be imperfections that only you the homeowner sees, but that unfortunately was not the case here. We had high hopes, good thing we are in love with certain aspects of the home, nd most of our disappointments are cosmetic! ... More

star-rating Good house for price, but craftsmanship needs work

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 2

Value star-rating 4

Responsiveness star-rating 3

  • Brandon M.
  • Humble, TX
  • July 16, 2019

The house seems like it was rushed to meet our closing date, which we could have easily pushed back. Details such as internet availability was vague and misguided. Still don't have internet after nearly 2 months. Sales consultant seemed clueless about the tree removal behind house. Paint work is sub par. Floor is unlevel in several places throughout the house. Drainage around the house seems to be an after thought. Inconsistencies from house to house with same floor plan in the sections. Wrong fence per groves code installed on back fence line. Chesmar homes are building fences to code next to us. The construction manager has done a good job at meeting our needs with fixes. Seems the mentality is to build fast with disregard to fit and finish and try to fix under warranty instead of just taking the time to get it right the first time. We love our house and neighborhood, but there is a lot of room for improvement. ... More

Highland Homes responded:
Hi Brandon,

I’m so sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on the level of customer service that we provide as well as the quality of products used in our homes. I appreciate your feedback as it helps us to understand areas of improvement. Thank you for your kind words about our construction manager and we are glad that you do love your house and neighborhood. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Warranty

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 4

Responsiveness star-rating 1

  • Terrence D.
  • Manvel, TX
  • July 09, 2019

Bricks uneven and mortar not installed correctly. The brick layer came back once to correct it and made it worst and use the wrong color mortar.The drainage in not slopped correctly and water sits in the backyard. The warranty representative suggestive that I purchase grass that will grow in damp areas. Sprinkler system not zoned correctly. I had to turn off half the sprinklers in order to water some of the grass that was replaced. If not then the area that does not drain water accumulates and just sit there longer then 48 hours. ... More

Highland Homes responded:
Hi Terrence,
I’m so sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of our homes! Thank you for bringing this to our attention and I am pleased to hear that we are working through these concerns, with the brick and backyard, with you to better help meet your expectations! If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating HVAC and other Issues from the get-go

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 2

  • Matthew M.
  • Montgomery, TX
  • February 06, 2019

Our house had no heat or AC for the first 2 weeks of owning it. We found the issue on the final walkthrough but we signed a form accepting it so we wouldn't delay closing. The weather was not too bad but we still expected it to be fixed. One weekend it was going to be very cold. Nothing had been done so I submitted a warranty request on the Thursday before and it wasn't even looked at until the Monday afterwards. We put an electric heater in out infant daughter's room but it was cold in the house. When I talked to the person on Monday she told me I should have just called the contractor directly and started explaining how they don't check the warranty requests every day. Thanks, next time I wont use the warranty claim form.... Eventually they got it fixed but when I buy something brand new I expect the basic systems to function. Other issues were minor like the stair spindles being crooked, gate wouldn't close, some surfaces weren't painted that should have been. They fixed all of those but again, if I am rating quality of workmanship and materials, even a 3 is generous given our experience. Plus they need a street sweeper in the neighborhood. I understand its under construction, but they don't even try to keep the streets clean. Our cars are filthy all the time. Again, a minor annoyance, but an annoyance nonetheless. ... More

Highland Homes responded:
Hi Matthew,

I’m so sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of products used and the level of customer service, we strive to provide. I appreciate your feedback on our warranty process and after speaking with our team, I am glad that we were able to work with you on these issues! Please let our team know if there is any additional way that we can be of service and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Not what We Expected

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 4

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 2

  • Jeffrey H.
  • Lantana, TX
  • December 31, 2018

The sales representatives were fantastic. We were always treated with respect and courtesy when visiting the sales/design center. Once in the house, things changed slightly. On move in day, we attempted to hook up our dryer (electric) when I was shocked due to the plug being wired incorrectly. Upon further investigation it was discovered that the plug had no ground thus allowing for electric feedback. I had to re-wire the plug correctly. Next, after a further (detailed) inspection of the house it was discovered that there are many quality related issues that in my opinion are unacceptable. The quality of he painting is quite poor and there is paint on everything (tile, wood floor, cabinets, etc). I know for a fact that the contractors were back several times to repair issues but there still seems to be a disconnect with what quality work is expected. I know this seems petty but there are many other cosmetic/ quality craftsmanship issues that are too much to list. The final issue that effected the overall rating is the waterline to the refrigerator. On move in day we brought in our refrigerator and hooked it up to the waterline for the ice maker. After trying the water dispenser it was discovered that there was no water supply to the line and therefore this feature was unable to be used. I emailed Highland of the issue and waited nearly 1 month to hear back. Once I sent a reminder email, the contractor was called and scheduled immediately. The contractor arrived on the appointment day to check but was not able to fix the issue. Even though I thoroughly explained he issue, they still sent a technician over to see if the waterline was turned on and ensure the line was connected correctly. Once this was verified, I was told that he was not able to fix the issue since this is not a one man job. He told me that the office would call to reschedule and they would need to send over another crew to investigate. I have not burned a days vacation for a 10 minute appointment with not result. The frustrating part of the entire process is that the contractors who need to perform the repairs are only available Monday thru Friday during normal business hours. This means that the homeowner must rearrange their schedule so the poor quality craftsmanship can be repaired at the contractor convenience. Seems a little backwards from how customer service is supposed to work. I really had high expectations from Highland since we've looked at this houses before, lived in one previously, and had such a great experience with the sales team. I question whether or not I would repurchase another Highland Home and currently feel as though I would definitely not recommend them to friends and family. I truly hope this was just a one off experience but only have this experience to judge them on their customer service. Hope to hear from them soon. ... More

Highland Homes responded:
Jeffrey ,
Sorry to hear about this bad experience just after you moved in. We pride ourselves on a quick response to issues and I am sorry this was not your experience. Please let me know how I can touch base with you and I will ensure a better response for any issues you have now and in the future.
Garon Bruce
Division Manager
garon.bruce@highlandhomes.com highlandhomes
... More

star-rating To get the highs...you must take the lows

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 3

  • Amanda Rhea J.
  • Fulshear, TX
  • January 26, 2021

My home buying experience with Highland is a mixed review. From a floor plan/neighborhood perspective they have very nice floor plan options that are in very nice areas. My sales manager, Sarah T., was fantastic! She was very honest about answering questions and extremely responsive. She walked through each phase step by step. Without a doubt she was what sold me on building with highland and making my experience pleasant. I also appreciated my lending team and my design center consultant. When it came to the project mgmt/construction side - things unfortunately were not as smooth. I assume things in Covid added a layer of complexity in terms of materials and timing, but that should not have an impact on the quality and finishes on the home. When it came time for final walk throughs and closing my home was "finished" with lots of missed items which proved a lack of quality assurance (cracked windows, screws missing from glass door, damaged tile, bathroom drains filled with corrosion, messy cocking, VERY THIN flat standard paint which comes off EXTREMELY easy, etc.). Also there were A LOT of construction remnants left for me to clean and fix in a brand-new house which I feel is unacceptable (I.e. paint spots on floors, pencil markings on the tiles, base boards not flush to the end of the wall, windows not clean, dust on counters, paint/cocking all over most light switches door knobs, and more). My project mgr was responsive but I feel it was hard for my points to be fully understood and made priority. Highland makes a beautiful - I have toured several model and completed inventory homes to confidently say this. What I would say for new buyers is stay on the project mgmt side and ensure they are doing what they should be in terns of finishes. Also, if at all possible...do not close without these items being fixed. I am still having to lead that charge to finish my house I am paying for. ... More

star-rating Workmanship issues

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 2

  • Wanda W.
  • Fulshear, TX
  • September 19, 2020

I’ve been dealing with Loud clacking noises over the stove top since I’ve been here. My front porch has large gaps between the bricks I can trip and fall or my visitors. I have asked to this to be fixed. Very disappointed in the quality of the home. ... More

star-rating Short changed

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 2

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 3

  • Anonymous
  • Forney, TX
  • July 28, 2020

Well if you show a model home and say you would give a customer the same exact without only one item the customer needs to hold your word for it. If the customer is paying for a premium product its not right to short change them. The fence color did not match and we were told they will fix the issue which ended up not getting fixed to date. The outside up-lights went missing and that is one of the signature aspect that made me go for the model that i bought. All similar models next to me have the and apparently when i asked i was told it was am upgrade which is not what i was told at the time i did my purchase agreement. House was supposed to be cleaned and garage pressure washed prior to our arrival that never happened. ... More

Highland Homes responded:
Hi There,

Thank you for taking the time to leave us a detailed review as it allows us to better understand areas of improvement. I’m sorry that this was your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of our homes as well as our level of customer service. After speaking with our team, I’m pleased to hear that we have been working with you to resolve these concerns. If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our Warranty team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Issues

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 2

  • Michael C.
  • Rockwall, TX
  • April 08, 2020

We closed on February 19th and STILL have issues waiting to be corrected. At first we were told materials had to be ordered and they were delayed. Now we are told no one will come out with the COVID scare. Not overly confident that my issues are going to be taken care of ever at this point. ... More

Highland Homes responded:
Hi Michael, I’m so sorry that this has been your experience with your new home. After speaking with our team, I’m glad to hear that we are ready to complete your request, but for the safety of our employees and homeowners we are not able to make these updates just yet. Your builder will continue to communicate with you when we feel that it is safe for everyone to complete this request. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

star-rating Highland Homes - When punching out your house before move in make sure to take

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 1

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 4

  • Michael A.
  • Kyle, TX
  • March 05, 2019

When punching out your house before move in make sure to take pictures of each item and put it in a spread sheet to ensure each item is taken care of

star-rating Still waiting

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 1

Value star-rating 4

Responsiveness star-rating 2

  • Anonymous
  • San Antonio, TX
  • December 20, 2018

There was lack of supervision during the entire build process. Corrective action were poor. We were pushed to close even without things being completed. I have broke water lines in the sprinkler system. I had expressed concern about leaks in the sprinkler system before close and I was told they were fixed. First water bill was extremely high and I am still waiting for the lines to be fixed and outcome of the water bill reimbursement. ... More

Highland Homes responded:
Thank you for taking the time to leave a review as it helps us to better understand areas of improvement and I am sorry that this has been your experience with your new home as we strive to respond quickly to our homeowner’s needs. I’m glad that we were able to work with you and address your concerns and find a resolution. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

star-rating Still having issues

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 1

  • Klaus S.
  • Kyle, TX
  • December 02, 2020

Sales process was professional. Massive problems with issues reported before closing - still not taking care off. Too many times we had invest our time for issues and no results. Simple things (i.e. shoe mold in kitchen) is still not taken care off. No communication from Building Manager. Very frustrating. More and more smaller problems occur and NO action after reporting. ... More

star-rating Had a appliance problem in the house. Builder was very unresponsive!

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 2

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 1

  • Marcio N.
  • Wylie, TX
  • June 21, 2020

The problem still going on after we have been in the house for over 2 months.

Highland Homes responded:
Hi Marcio, Thank you for being a Highland Homeowner and I appreciate your patience with us as we worked to resolve the issue in a manner that was safe for everyone. Our goal is to provide quick attention to your needs and during this COVID-19 pandemic, these Warranty request may take longer as we follow health and safety guidelines for you, our employees and independent contractors. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team. highlandhomes ... More

star-rating Not as expected from a quality builder

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 2

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 1

  • Anonymous
  • McKinney, TX
  • February 10, 2020

Actually disappointed with the new build construction and lack of responsiveness with our Highland home. (Quite inferior to our previous Builder home/experience). No doubt that the bones of the house are quality; however, overshadowed by the subpar craftsmanship of the internal and external finish out. Several major issues pointed out to the construction manager during the building process along with many cosmetic issues prior to closing. Unable to use our master shower upon move in and zero faith that any of our issues will now be address since the money has now been funded to Highland. Just to list a few: chunks of concrete missing on sidewalks and patio, grout lines of disarray and missing completely in some places, 2 doors damaged, backsplash tile uneven, broken marble in the master bath, drywall cracks and visible seams, and paint on tile, wooden floors and on trim. We have lost faith in Highland Homes and would not recommend them. ... More

Highland Homes responded:
Hi there,

Thank you for your review and I am sorry to hear that this happened during the construction of your new home as we pride ourselves on the level of customer service that we provide. I appreciate you bringing this to our attention and after speaking with our team, I’m glad to hear that we are in the process of resolving these concerns. If you have any additional questions or concerns, please reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Will never purchase new again

Quality star-rating 1

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 3

  • Anonymous
  • Boerne, TX
  • December 17, 2019

Maybe expectations were too high. But for the amount of money spent on this house, I would have expected a MUCH higher level of craftsmanship in details. Base materials that the builder uses are lower quality (cheap doors, basic light fixtures, flimsy wood flooring, counter materials in kitchen and bathroom, little toilets, light switch locations, etc.). Maybe the "area" commanded such a price, but the end product was mildly disappointing. By the end, it was too late to correct it all. The construction manager was responsive during final walk through but not entirely reactive to make corrections. There was only so much anyone could do at that point without making the product worse. By the end you are committed, your heart is set on the location, and your mind is excited for a new home. Turning back is nearly impossible. Short of a daily inspection of contractors, how can one possibly keep up with and correct issues in real time. Everyday I find things in the house that are disappointing. Highland seller/realtor was very lovely. Neighborhood is wonderful, which some what makes up for end product. ... More

Highland Homes responded:
Hi There,

Thank you for taking the time to leave us a review and I am glad that you find your neighborhood to be wonderful! I am sorry that there were issues and that you were disappointed in our processes as we strive to ensure a quality finish in the homes that we build as well as the level of Customer Service that we provide! I appreciate you bringing this to our attention and after speaking with our team, I’m glad to hear that we were able to work with you to help resolve these concerns. If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our Warranty team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Inconsistent

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 2

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 2

  • Jason M.
  • Aubrey, TX
  • December 10, 2019

This is our second Highland Homes new build (the first was in 2012 in The Tribute.) The experience this time around was not at all the same. Overall, we like our house but only because we had to nitpick and complain about things from the day the foundation was poured. Nearly every surface in our house had an issue that we had to manage the builder on. We did have some resolution on certain issues, but overall, the quality of this build and the experience was not what we envisioned. We will probably build another house again in the next few years and will most likely not consider Highland. Also, we are very disappointed that even after our negative survey we filled out at closing to discuss these issues (closing date was October 4) not one person from the Highland Homes corporate sales office has reached out to us for feedback. They clearly do not care or value the information on these surveys. ... More

Highland Homes responded:
Hi Jason,

Thank you for making the decision to build with us again! I appreciate you taking the time to leave us your feedback on the build process, whether it be in a post construction survey or review. We do value this feedback as it better helps us to understand what we are doing well and where there are areas for improvement. I am sorry that this was your experience during the process and can understand your frustration. I have spoken with our Division Manager, Jeff, to confirm that any outstanding concerns are being addressed, as well as, provided your review to our Sales Manager and VP of Construction. Again, thank you very much for your review and being a Highland Homeowner. If you have any additional questions or feedback, please let our team know. Thank you! highlandhomes
... More

star-rating Overall Process

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 1

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 2

  • Joshua C.
  • Richmond, TX
  • January 07, 2020

I feel like Highland was misleading and only concerned about closing out the project and getting paid. I still have items on my final punch walk (before close in Oct.) that have not been complete. The overall quality is Mediocre at best and when we make request to have items fixed we are told this is normal. We did not even consider another building during this process, which was my first mistake.. Coming from a person in commercial real estate construction, I hope things improve or you will be considered like everyone else. ... More

Highland Homes responded:
Hi Joshua,

I appreciate you leaving us a review. I apologize that this was your experience during the home building process as we strive to ensure our homeowners are satisfied while building their home, through our excellent customer service and warranty. We also pride ourselves on the quality of the products and finishes used in our homes! After speaking with our team, I am glad to hear that we are currently working with you to resolve this issue. If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our Warranty team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Disappointed and couldn’t leave a 0 for responsiveness

Quality star-rating 1

Trustworthiness star-rating 1

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 1

  • Luke R.
  • Melissa, TX
  • March 18, 2020

What we envisioned vs what occurred was extremely disappointing and VERY UPSETTING. Our regional manager Jeff did try to do damage control, but it was too late. I’d be happy to speak further with your CEO’s Rod/Jean Ann or your QA team.

Highland Homes responded:
Hi Luke, I am sorry that this has been your experience and I greatly appreciate your patience with us as we work to understand and resolve these issues with you. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

star-rating Highland Homes - Don’t sign your closing docs until the builder fixes everything!

Quality star-rating 2

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 5

Responsiveness star-rating 5

  • Anonymous
  • Cypress, TX
  • February 01, 2021

Don’t sign your closing docs until the builder fixes everything! It has taken me over 2 months to get everything fixed the right way and stay on the painters!! The builder has been very responsive about getting back to me but they are so busy building so many houses, their attention to detail from the contractors is not always good. We had to get the the patio and a portion of the driveway“floated” as there was acid/grease stains from the sub contractors, the painters (pretty sure the first painters were fired) had to come at least 5 times to fix things, and there were some finer details in the kitchen that were left unfinished/not painted. Bottom line, the house was rushed and not checked prior to the walkthrough and corporate would not move back the closing date. The materials/quality were good but attention to detail was lacking. ... More

Highland Homes responded:
Hi There,

Thank you for taking the time to leave us a detailed review as it helps us to better understand opportunities for improvement. I understand your frustration during closing and am sorry that this was your experience during the home buying process. I greatly appreciate your patience with us as we continue to work to resolve these concerns. Also, thank you very much for your kind words about our team’s responsiveness and am glad to hear that you are happy with your home right now. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Not so happy with the purchase

Quality star-rating 3

Trustworthiness star-rating 4

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 5

  • Himansu P.
  • Boerne, TX
  • September 01, 2020

The main issue is Insulation in the house, there is no privacy. I can hear the conversation happening in the living room in my Master bedroom and vice versa. We also hear the highway traffic in our master bedroom. There are some minor things where we see that builder has tried to save money, it's not worth it. I am not sure if I will recommend highland homes to anyone. ... More

Highland Homes responded:
Hi Himansu, Thank you for taking the time to leave us a review and I am so sorry to hear of your displeasure with the perceived quality of products used in your home as we pride ourselves on the quality of products used in our homes as well as our level of Customer Service! I understand your disappointment and appreciate you bringing this to our attention and after speaking with our team, I am pleased to hear that our team has be in contact with you to discuss. Thank you for your patience with us and if you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our Warranty team. Thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

star-rating Disappointing

Quality star-rating 1

Trustworthiness star-rating 3

Value star-rating 3

Responsiveness star-rating 5

  • Ruben L.
  • Little Elm, TX
  • October 29, 2019

We have encountered numerous issues ranging from cosmetic to a leaking roof. On the bright side Highland has been quick to respond. But it has been disappointing that a new home can come with so many problems.

Highland Homes responded:
Hi Ruben,

I’m so sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of products used and finishes of our homes! I understand your disappointment and appreciate you bringing this to our attention, and I am pleased to hear that we were able to respond quickly to resolve these concerns! If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

star-rating Lack Workmanship

Quality star-rating 1

Trustworthiness star-rating 4

Value star-rating 2

Responsiveness star-rating 4

  • Jose C.
  • San Antonio, TX
  • September 22, 2020

The workmanship is absolutely terrible. The subcontractors that actually build this houses don't care about what they are doing. There is trash everywhere. Beer bottles galore. One trade builds something and the next trade breaks or damages it. It's your average built house. They could do better. ... More

Highland Homes responded:
Hi there, I appreciate you leaving us a review. I understand your frustration and am sorry that this was your experience during the home building process as we strive to ensure our homeowners are satisfied while building their home, through our excellent customer service. We also pride ourselves on the quality of the products and finishes used in our homes! Please let our team know if there is any way that we can be of service and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More